Reklamačný poriadok

VYTKNUTIE VADY A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

 "REKLAMAČNÝ PORIADOK"

Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa novely Zákona o ochrane spotrebiteľa 108/2024 Z.z. v platnom znení (účinnosť od 1.7.2024) a Občianskym zákonníkom v znení neskorších predpisov. Vzťahuje sa na spotrebný tovar, na ktorý sa uplatňuje právo na vytknutie vady a zodpovednosť za vady.

Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

"OBCHODNÍK" je spoločnosť TECHNOMAT SK, s.r.o. so sídlom: Skladová 2, 917 01 Trnava, IČO: 36 264 946, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel s.r.o., vložka č. 15363/T.

"SPOTREBITEĽ" je:
 a) osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti
 b) fyzická a/alebo právnická osoba, ktorá s obchodníkom uzavrela zmluvu o kúpe tovaru.

Spotrebiteľ berie na vedomie, že vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom sú upravené Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov a Zákonom 108/2024 Z.z. v platnom znení.

Záručné podmienky

Tovar, vec ktorú obchodník predal, má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka, alebo ak jej používanie znemožňujú, alebo obmedzujú práva tretej osoby.

Ak je tovar predaný v poškodenom transportnom obale, je spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok spotrebiteľa, podľa jeho voľby, na poskytnutie riadneho plnenia obchodníkom alebo na vrátenie kúpnej ceny, ak ju uhradil. 

V prípade, že sa po prevzatí tovaru spotrebiteľom vyskytnú chyby tovaru, môže spotrebiteľ uplatniť svoje právo na vytknutie vady. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. To neplatí, ak sa preukáže opak.

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na vytknutie vady osobne na predajni obchodníka alebo môže poslať tovar s vadou poštou alebo poštovým kuriérom na adresu sídla obchodníka - Skladová 2, 917 01 Trnava. Po prevzatí tovaru obchodníkom, zodpovedná osoba tovar skontroluje a bezodkladne po vytknutí vady, poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady.

Obchodník uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Lehota začína plynúť dňom prijatia tovaru. 

Spotrebiteľ má právo na odstránenie vady opravou, alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, všetko podľa Občianskeho zákonníka v platnom znení. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania tovaru. 

Obchodník môže odmietnuť zodpovednosť za vady, pričom dôvod odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ môže preukázať zodpovednosť obchodníka za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou alebo autorizovanou alebo notifikovanou osobou. Potom obchodník už nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady, rovnako tak môže obchodník odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady.

Spotrebiteľ môže od kúpnej zmluvy odstúpiť vo všetkých prípadoch stanovených v Občianskom zákonník podľa § 624. Nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. 

Odstúpenie je platné odo dňa písomného prehlásenia spotrebiteľa o odstúpenia od zmluvy. Spotrebiteľ vráti vec obchodníkovi a obchodník vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci, alebo po preukázaní, že spotrebiteľ poslal vec obchodníkovi, podľa toho, čo nastane skôr. Vec musí byť zabalená do vhodného obalu a spotrebiteľ zabezpečí zásielku tak, aby nedošlo k jej poškodeniu. 

V prípade, že nemôže zabezpečiť odstránenie vady iný subjekt ako obchodník, zaistí odstránenie vady obchodník bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia práva na vytknutie vady.

Po odstránení vady informuje obchodník bezodkladne spotrebiteľa v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného listu.

Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vadu zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia veci, ktorá je predmetom vytknutia vady, do prevádzky, rovnako ako pri neodbornej manipulácii s vecou, t.j. najmä pri: 
- porušení ochranných pečatí a nálepiek, ak na veci nejaké sú,
- používaní veci v podmeinkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedených v dokumentácii k veci

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie obchodníkom, alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.

Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov sú orgánom alternatívneho riešenia sporov Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať zo zoznamu subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.

Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže spotrebiteľ podať v elektronickej podobe na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo na adresu SOI:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27

Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov aj prostredníctvom ODR platformy Riešenie sporov online.

Viac informácií nájdete na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie, kde je aj Formulár na podanie návrhu alebo na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.

    © 2024 MILLERS OILS SLOVAKIA • tvorba eshopu cez UNIobchod, webhosting spoločnosti WEBYGROUP

    Vzhľadom na blížiace sa sviatky, môže doručenie (zo strany prepravcu) trvať dlhšie.
    OBJEDNAŤ EŠTE DNES