Všeobecné obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1 VYMEDZENIE POJMOV A VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Predávajúci „OBCHODNÍK“ je v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok spoločnosť TECHNOMAT SK, s.r.o. so sídlom: Skladová 2, 917 01 Trnava, IČO: 36 264 946, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel s.r.o., vložka č. 15363/T.
Kupujúci „SPOTREBITEĽ" je osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti. Spotrebiteľ berie na vedomie, že vzťahy medzi ním a obchodníkom sú upravené Občianskym zákonníkom v znení neskorších predpisov.
Kupujúci „PODNIKATEĽ“ je právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorý nakupuje tovar v rámci svojej obchodnej/podnikateľskej činnosti - nakupuje na IČO. Podnikateľ berie na vedomie, že vzťahy medzi ním a obchodníkom sú upravené Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov.
2 PODMIENKY ZÁRUKY A ZÁRUČNÁ DOBA
Podmienky záruky a vytknutia vady sú spracované podľa novely Zákona o ochrane spotrebiteľa 108/2024 Z.z. v platnom znení (účinnosť od 1.7.2024), Občianskym zákonníkom 40/1964 v znení neskorších predpisov a Obchodným zákonníkom 513/1991 v znení neskorších predpisov. Vzťahujú sa na spotrebný tovar, na ktorý sa uplatňuje právo na vytknutie vady a zodpovednosť za vady.
V týchto VOP sú spomenuté len niektoré práva a povinnosti obchodníka a kupujúce, pričom ostatné práva a povinnosti neupravené v týchto VOP sú platné v plnom rozsahu.
Vzhľadom na to, že zodpovednosť obchodníka za vady je časovo limitovaná trvaním záručnej doby, nevyhnutnou podmienkou záruky je preukázanie momentu dodania (napr. potvrdením o kúpe, dodacím listom či e-mailom potvrdzujúcim dodanie veci). Ak obchodník vydal záručný list, môže ho od kupujúceho vyžadovať na presnú identifikáciou tovaru, ktorého sa vytknutá vada týka.
Po uplynutí záručnej doby zaniká nárok na bezplatnú opravu. Môže byť kupujúcemu, spotrebiteľovi aj podnikateľovi, poskytnutý pozáručný servis za poplatok.
Pri kúpe v kamennej predajni má kupujúci právo na predvedenie, ak to povaha výrobku umožňuje. Taktiež vo vlastnom záujme, by si mal kupujúci tovar dôkladne obzrieť, skontrolovať, prípadne, ak je to možné, aj vyskúšať. Tovar, ktorý si kupujúci prinesie domov, zo zákona nemá právo vrátiť, alebo vymeniť, ak zistí, že mu nevyhovuje. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný.
A) Ak je kupujúcim SPOTREBITEĽ (fyzická osoba), dĺžka záručnej doby a podmienky vytknutia vady sa riadia Občianskym zákonníkom a tiež Zákonom o ochrane spotrebiteľa.
Záručné podmienky, záručná doba sú určené v zmluve alebo v jednostrannom vyhlásení (napr. záručnom liste). Ak nie je v zmluve alebo v záručnom liste uvedená lehota na podanie vytknutia vady, platí pre kupujúceho-spotrebiteľa záručná doba 2 roky. Ostatné podmienky vo vzťahu obchodník-spotrebiteľ sú uvedené v bode 3 týchto VOP.
B) Ak je kupujúcim PODNIKATEĽ (právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ), záručná doba a podmienky vytknutia vady sa riadia Obchodným zákonníkom.
Záručné podmienky, záručná doba sú určené v zmluve alebo v jednostrannom vyhlásení (napr. záručnom liste). Ak nie je v zmluve alebo v záručnom liste uvedená lehota na podanie vytknutia vady, platí pre kupujúceho-podnikateľa záručná doba 1 rok.
Dĺžka reklamačného konania, tzn. času potrebného na odstránenie vady / vybavenie vytknutia vady, závisí od konkrétneho prípadu, s prihliadnutím na povahu a závažnosť vady. Dĺžka je stanovená a oznámená kupujúcemu-podnikateľovi pri zaevidovaní vytknutia vady. V zložitých prípadoch (ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu veci) určí obchodník lehotu resp. aj spôsob vytknutia vady najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa vytknutia vady.
3 VYTKNUTIE VADY A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY (REKLAMÁCIA)
- vo vzťahu obchodník a kupujúci-spotrebiteľ (fyzická osoba)
Tovar, vec ktorú obchodník predal, má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby.
V prípade, že sa po prevzatí tovaru spotrebiteľom vyskytnú chyby tovaru, môže spotrebiteľ uplatniť svoje právo na vytknutie vady. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady u obchodníka, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. To neplatí, ak sa preukáže opak.
Obchodník môže odmietnuť zodpovednosť za vady, pričom dôvod odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Spotrebiteľ môže preukázať zodpovednosť obchodníka za vadu znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou alebo autorizovanou alebo notifikovanou osobou. Potom obchodník už nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Po prijatí vytknutia vady spotrebiteľom, obchodník bez odkladu uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na vytknutie vady osobne na predajni obchodníka alebo môže poslať tovar s vadou poštou alebo poštovým kuriérom na adresu sídla obchodníka - Skladová 2, 917 01 Trnava. Po prevzatí tovaru obchodníkom, zodpovedná osoba tovar skontroluje a bezodkladne po vytknutí vady, poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady.
Spôsob vybavenie vytknutia vady určí obchodník ihneď, s prihliadnutím na rozhodnutie kupujúceho. V zložitých prípadoch (ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu veci) určí spôsob vytknutia vady najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa vytknutia vady.
Spotrebiteľ má podľa Občianskeho zákonníka v platnom znení právo na odstránenie vady. Primárne prostriedky nápravy sú odstránenie vady veci opravou alebo výmenou. Medzi sekundárne prostriedky nápravy patrí právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady. V takom prípade môže spotrebiteľ požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
Spotrebiteľ môže od kúpnej zmluvy odstúpiť podľa § 624 Občianskeho Zákonníka. Nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
Odstúpenie je platné odo dňa písomného prehlásenia spotrebiteľa o odstúpenia od zmluvy. Spotrebiteľ vráti vec obchodníkovi a obchodník vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci, alebo po preukázaní, že spotrebiteľ poslal vec obchodníkovi, podľa toho, čo nastane skôr. Vec musí byť zabalená do vhodného obalu a spotrebiteľ zabezpečí zásielku tak, aby nedošlo k jej poškodeniu.
V prípade, že nemôže zabezpečiť odstránenie vady iný subjekt ako obchodník, zaistí odstránenie vady obchodník bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia práva na vytknutie vady.
Po odstránení vady informuje obchodník bezodkladne spotrebiteľa v zákonom určenej lehote formou mailu, SMS, resp. doporučeného listu.
Spotrebiteľ je povinný si prevziať od predávajúceho vec, ktorú mu odovzdal na opravu či výmenu, najneskôr do šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju po oprave alebo výmene mal prevziať. V opačnom prípade môže obchodník neprevzatú vec predať alebo ekologicky zlikvidovať.
Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vadu zaniká v prípade neodborného skladovania, neodbornej montáže, alebo neodborného uvedenia veci do prevádzky, rovnako ako pri neodbornej manipulácii s vecou, t.j. najmä pri:
a) porušení ochranných pečatí a nálepiek, ak na veci nejaké sú.
b) používaní veci na účely, na ktoré nebola vec určená a v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k veci.
c) nedodržaním ostatných pokynov uvedených v návode na obsluhu alebo inej užívateľskej príručke.
Zákazník je povinný pred prvým použitím výrobku riadne sa oboznámiť s návodom na používanie výrobku a so záručnými podmienkami. Návod na obsluhu obdržal zákazník pri kúpe tovaru resp. je verejne dostupný na webovej stránke výrobcu.
Bez ohľadu na ustanovenia a dohody medzi obchodníkom a kupujúcim, za vadu sa nikdy nepovažuje zhoršenie vlastností tovaru ani opotrebenie tovaru v dôsledku vyššej moci.
Ďalšie dôvody, za ktoré predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za vady tovaru ako aj podmienky starostlivosti o tovar, môžu byť upravené v sprievodnej dokumentácií odovzdanej kupujúcemu spolu s tovarom alebo uvedené v záručnom liste, ak ho obchodník vystaví.
4. OBJEDNANIE TOVARU NA DIAĽKU
Produkty je možné vyberať prehliadaním katalógu na týchto webových stránkach www.millersoils.sk, www.nanodriveolej.sk.
Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané vrátane DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
4.1 SPÔSOB OBJEDNANIA A DODANIA
Pri objednávaní cez internet kupujúci súhlasí s uvedením nasledujúcich údajov:
• kupujúci (spotrebiteľ) ako fyzická osoba, ktorá nekoná pri uzatváraní zmluvy na diaľku v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, uvedie meno, priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, telefónne číslo a mailovú adresu.
• kupujúci (podnikateľ) ako právnická osoba alebo fyzická osoba-podnikateľ, ktorá nakupuje v súvislosti s obchodnou/podnikateľskou činnosťou, uvedie obchodné meno, IČ, DIČ a miesto podnikania alebo sídlo, telefónne číslo a mailovú adresu.
Po odoslaní objednávky bude kupujúcemu na e-mail obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Zároveň v prípade potreby, budú kupujúcemu zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za objednaný tovar.
Obchodník je povinný splniť objednávku a dodať kupujúcemu-spotrebiteľovi tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy (prijatia objednávky) uzavretej na diaľku, ak sa strany nedohodnú inak. V prípade kupujúceho-podnikateľa má obchodník právo predĺžiť dobu na vybavenie objednávky, pričom kupujúceho-podnikateľa informuje o odhadovanej dobe.
Skladový tovar obvykle expeduje obchodník do 2 pracovných dní, ak nie je uvedené inak. Tovar, ktorý sa v čase objednávky nenachádza na sklade, expeduje obchodník po prijatí tovaru, väčšinou do 7 pracovných dní, alebo kupujúceho bude informovať o inom termíne dodania. E-shop nie je prepojený s fyzickým skladom obchodníka, preto sa dostupnosť v čase objednávky môže od skutočnej dostupnosti líšiť.
Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred expedíciou tovaru a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. V prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho výroby, obchodník bezodkladne informuje kupujúceho o dôvode nedodania. Obchodník je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru.
Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti, budú pri zrušení objednávky finančné prostriedky vrátené kupujúcemu-spotrebiteľovi v lehote 14 kalendárnych dní na uvedený bankový účet. V prípade kupujúceho-podnikateľa má obchodník právo predĺžiť lehotu na vrátenie finančných prostriedkov na 30 kalendárnych dní.
V prípade, že tovar doručuje zmluvný prepravca (spoločnosť SPS), dáva kupujúci obchodníkovi právo predať dopravcovi nutné minimum osobných údajov pre bezproblémové doručenie tovaru (meno, adresa, telefón, mailová adresa).
Obchodník nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú zmluvným prepravcom, prípadne kupujúcim, ktorý uviedol nesprávnu adresu miesta dodania alebo kontaktné údaje.
Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od pracovníka zmluvného prepravcu, prípadne na zmluvnom mieste vyzdvihnutia a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.
Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru alebo poškodenie tovaru vinou prepravcu je kupujúci povinný uplatniť bezodkladne priamo u pracovníka zmluvného prepravcu. Poškodenú zásielku kupujúci neprevezme a poškodenie tovaru zaznačí do dokladu o prevzatí zásielky.
Ak je tovar v poškodenom transportnom obale, je spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať. V tomto prípade zostáva zachovaný nárok spotrebiteľa na poskytnutie riadneho plnenia obchodníkom alebo na vrátenie kúpnej ceny, ak ju uhradil.
Reklamáciu mechanického poškodenia zásielky zapríčinené zmluvným prepravcom, pričom kupujúci potvrdil prijatie zásielky bez vád, nebudú obchodníkom uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.
4.2 ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY BEZ UDANIA DÔVODU
Kupujúci-spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru – t.j. keď kupujúci, alebo ním určená tretia osoba okrem prepravcu, prevezme tovar. V prípade kupujúceho-podnikateľa má obchodník právo na skrátenie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy na 5 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru.
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u obchodníka jednoznačným vyhlásením (listom poslaným poštou na adresu sídla obchodníka alebo elektronicky, mailom na info@technomat.sk). Kupujúci môže tiež použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je súčasťou každej vytvorenej objednávky, jeho použitie však nie je povinné. Doručenie odstúpenia od zmluvy obchodník potvrdí kupujúcemu bezodkladne po jeho prijatí.
Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, spolu s tovarom pošle aj podpísané odstúpenie od kúpnej zmluvy - s uvedením čísla objednávky, dátumu vytvorenia objednávky. Uvedie aj číslo účtu na vrátenie peňazí, resp. navrhne iný spôsob pre finančné vysporiadanie.
Kupujúci pošle tovar nepoškodený vrátane príslušenstva, dokumentácie, a pod. najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy poštou na adresu obchodníka, prípadne tovar odovzdá osobne na adrese obchodníka. V prípade kupujúceho-podnikateľa má obchodník právo na skrátenie lehoty na vrátenie tovaru na 5 pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi kupujúci. Zároveň kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Obchodník je povinný vrátiť peniaze kupujúcemu-spotrebiteľovi (všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy od ktorej odstúpil, vrátane nákladov na doručenie tovaru) v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Nevzťahuje sa to na dodatočné náklady, ak kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý obchodník ponúka. V prípade kupujúceho-podnikateľa má obchodník právo predĺžiť lehotu na vrátenie finančných prostriedkov na 30 kalendárnych dní.
Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe, ak výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
4.3 DOPRAVNÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY
Obchodník - TECHNOMAT SK, s.r.o. je platcom DPH. Sadzba DPH je vo výške 23%. Všetky uvedené cenové údaje sa môžu meniť v závislosti od zmeny cien dodávateľov a zmeny kurzu EUR. Cenník je aktualizovaný a platný dňom objednania.
Ceny tovarov na webových stránkach sú uvádzané bez ceny za doručenie a spôsobu platby. K tovaru účtuje obchodník iba náklady spojené s dopravou a spôsobom platby, ktoré mu účtuje zmluvný prepravca.
Objednaný tovar sa posiela zmluvným prepravcom, Slovak Parcel Service s.r.o., buď priamo na adresu kupujúceho kuriérom spoločnosti SPS, alebo do obchodnej prevádzky balíkova (pôvodne ParcelShop), alebo do samoobslužného boxu. Tovar sa posiela na dobierku, alebo po úhrade na účet obchodníka (platba predom), pokiaľ sa nedohodnú iné platobné podmienky.
Daňový doklad - faktúru zasiela obchodník priamo v balíku s tovarom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak (napr. elektronicky).
4.3.1 SPÔSOBY PLATBY A ICH CENY
a) dobierka hotovosťou = 1,30€
- pri prevzatí balíka od kuriéra alebo pri vyzdvihnutí balíka v obchodnej prevádzke.
b) dobierka platobnou kartou = 1,30€ - 2,60€ (podľa hodnoty objednávky)
- pri prevzatí balíka od kuriéra alebo pri vyzdvihnutí balíka v obchodnej prevádzke.
c) dobierka cez platobnú bránu = 1,90€
- pri vyzdvihnutí balíka zo samoobslužného boxu.
d) prevodným príkazom (bez poplatku)
- na účet s IBAN: SK48 7500 0000 0040 1795 0545.
e) osobne hotovosťou alebo platobnou kartou (bez poplatku)
- v kamennej predajni pri preberaní objednávky.
4.3.2 SPÔSOBY DOPRAVY A ICH CENY
a) štandardné doručenie = 5,40 €
- objednávky s celkovou hmotnosťou 0 - 10 kg
- doručenie kuriérom alebo do obchodnej prevádzky alebo samoobslužného boxu.
b) štandardné doručenie = 6,60 €
- objednávky s celkovou hmotnosťou 11 - 20 kg
- doručenie kuriérom alebo do obchodnej prevádzky alebo samoobslužného boxu.
c) štandardné doručenie = 7,80 €
- objednávky s celkovou hmotnosťou 21 - 29 kg
- doručenie kuriérom.
d) osobné alebo individuálne doručenie (podľa dohody)
- objednávky s hmotnosťou nad 30 kg
5 ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
- vo vzťahu obchodník a kupujúci-spotrebiteľ (fyzická osoba)
V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením vytknutia vady obchodníkom, alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov sú orgánom alternatívneho riešenia sporov Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať zo zoznamu subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.
Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže spotrebiteľ podať prostredníctvom ODR platformy Riešenie sporov online, alebo v elektronickej podobe na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo na adresu SOI:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27
Viac informácií nájdete na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie, kde je aj Formulár na podanie návrhu alebo na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.
Učinnosť VOP od 1.7.2024